مفید وردپرس

یک قالب اقامتی متفاوت است که در آن اتاق ها محفظه های چوبی

شابیات روطان | پنجشنبه, ۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۰۶:۱۷ ب.ظ

یک قالب اقامتی متفاوت است که در آن اتاق ها محفظه های چوبی هستند که برای استراحت با راحتی و حریم خصوصی ایجاد شده اند. الهام از مدل‌های ژاپنی به نام «هتل‌های کپسولی» است که با بافت غربی سازگار شده‌اند. کپسول‌ها به فضاهای بزرگ‌تری تبدیل شدند، با یک حمام داخلی و یک اتاق با فضایی برای دو نفر. 
این ساختمان در اصل متعلق به سال 1937 دارای نمای بیرونی کلاسیک و آرام است و در اینجا یک گاراژ قدیمی، مغازه ماشین و پمپ بنزین کار می کرد.InterContinental Dongguan اولین هتل پنج ستاره لوکس در Dongguan است که در Minying · مرکز تجارت بین‌المللی واقع شده است، که اولین مجموعه فوق‌العاده در شهر و یک مقصد تجاری نمادین در منطقه خلیج بزرگ است. این مجموعه با مساحت ناخالص بیش از 1 میلیون متر مربع و حداکثر ارتفاع 423 متر، بر خط افق منطقه CBD و کل شهر تسلط دارد.
طراحی داخلی هتل عمدتاً از عناصر محلی از جمله باغ کیوان، cyperus malaccensis، نقاشی های Lingnan و کوه Huangqi الهام گرفته است. این نمادهای فرهنگی را در یک زمینه مدرن تفسیر می کند و تصویری را به نمایش می گذارد که در آن فرهنگ زیبای Lingnan با سبک زندگی مدرن مدرن در هم آمیخته می شود.
تلفیقی از جذابیت باستانی و سبک مدرن
Dongguan مهد مهم فرهنگ چشم انداز Lingnan است. این مکانی است که فرهنگ کانتونی، فرهنگ هاکا و فرهنگ تانکا در آن ادغام و همزیستی می کنند. Cyperus malaccensis، رقص شیر، باغ کیوان، ساختمان Qilou (خانه‌های بازی) و غیره فرهنگ منحصربه‌فرد شهر آبی Lingnan را شکل می‌دهند و به Dongguan جذابیت انسانی و فرهنگی منحصربه‌فرد می‌بخشند. بر اساس بافت فرهنگی محلی، CCD سعی می کند سبک زندگی جدیدی را در هتل به تصویر بکشد و تصویر شهر را تفسیر و همچنین تجدید کند.
با یک استخر، منطقه تخلیه مشخصات پایینی دارد. سطح آب به صورت پویا با نسیم موج می زند و درخت انار، ابرهای متحرک و آسمان را منعکس می کند.
لابی از الگوی فضایی باغ کیوان، یک جاذبه تاریخی محلی معروف که از سازه‌ها و فضاهای مختلف در ارتفاعات سرسام‌آور چیده شده است، طراحی شده است. مانگنولیا، گل شهری دونگوان، به یک اثر هنری پر زرق و برق متمایز ترجمه شده و در دیوار صفحه نمایش مرکزی منبت کاری شده است.
دیوار پس‌زمینه لابی شکل موج‌دار خانه ووک‌آر (همچنین به عنوان «خانه هوئر» شناخته می‌شود)، یک خانه سنتی در منطقه لینگنان است، تا فرم فضایی را غنی‌تر کند و فرهنگ محلی را در فضا ترکیب کند. 
در کنار لابی سالن اجرایی قرار دارد. وسایل روشنایی شیک، کتاب های هنری و زیور آلات سرامیکی به فضا نشاط و تخیل می بخشند. پلکان مارپیچ منظم با خطوط منحنی سیاه، خاکستری و سفید مشخص شده است که ریتمی پویا و تجربیات بصری دلپذیری ایجاد می کند.
تعبیر هنری و سبک زندگی تصفیه شده
زبان‌های طراحی لوکس و آرام و نمادهای فرهنگی فضایی را ایجاد می‌کنند که در آن فرهنگ لینگنان و سبک زندگی نفیس مدرن در هم آمیخته می‌شوند، که ظرافت و تکامل مدرنیسم نفیس را به نمایش می‌گذارد.
رستورانی که تمام روز غذاخوری دارد، نشانه های طراحی را از نیمه آلاچیق احاطه شده توسط درختان لیچی در باغ کیوان گرفته شده است. سنگفرش سنگ خاکستری نیمه آلاچیق، آجر و کاشی در این فضا به کفپوش مرمر تبدیل شده است. علاوه بر این، طراحی عناصر را نیز استخراج می کند
مانند الگوهای پنجره و توری از معماری سنتی Lingnan. الگوهای توخالی شفافیت فضا را تضمین می کند. در همین حال، اشکال و مفاهیم منحصر به فرد ادغام شده در عناصر طراحی به ایجاد یک تجربه غذاخوری بازیگوش و لذت بخش کمک می کند.
سطح دیوار قرمز در رستوران چینی بازتاب ماسه سنگ های قرمز برجسته در باغ های سنتی Lingnan است. تکمیل شده با منظره سبز در فضای باز، دیوار قرمز قوی و فرخنده به نظر می رسد.
منبع الهام برای طراحی سالن رقص، فانوس افسانه ای در بالای کوه Huangqi است. وسایل روشنایی نور طلایی را ساطع می کنند که انعطاف پذیر و در عین حال برازنده است و یک فضای مهمانی دلپذیر ایجاد می کند.
یادآوری روزهای گذشته
شهر Dongguan به دلیل cyperus malaccensis، نوعی علف نازک دراز و نازک است که به توسعه فرهنگ محلی و صنعت تولید کمک کرده است. اتاق مهمان با اشاره به گردش باغ های سنتی Lingnan جمع شده است. دیوار پس‌زمینه سر تخته دارای مهارت‌ها و عناصر علف‌بافی محلی است که یادآور روزهای گذشته Dongguan است.
این در مرکز شهر کویمبرا، در مقابل رودخانه Mondego، در داخل منطقه میراث حفاظت شده یونسکو واقع شده است.
به دلیل موقعیت مکانی آن نقش مهمی در ظاهر چشم انداز کویمبرا دارد.
این نوع برنامه (تغییر هتل کپسولی، که در آن اتاق‌ها جعبه‌های چوبی بدون پنجره هستند) کاملاً با ساختمان مطابقت دارد زیرا تنها یکی از نماهای ساختمان دارای نور طبیعی است. 
این پروژه در سه بخش تقسیم شد:
1. خوابگاه
از آنجایی که ما در طبقه همکف سایت دارای انفجار بیرونی کم بودیم، تصمیم گرفتیم خوابگاه را رو به داخل به سمت یک سالن بزرگ توسعه دهیم. 
در این خوابگاه سه سطح با چندین حمام ایجاد شد که بعد از آن هر کپسول را با حمام خود تطبیق می دهیم.
از آنجایی که قبلاً در اینجا یک گاراژ ماشین قدیمی کار می کرد، ما فضایی عمدتاً ناهموار با ساختار آهنی مستحکم و طبقات جدید بتونی در معرض دید ایجاد کردیم. تنها با استفاده از چوب در داخل و خارج، کپسول ها را با حس ملایم تری باقی می گذاریم.
تمام گردش اطراف سالن عریض با ساختاری از رمپ های مختلف که سطوح مختلف سازه را به هم متصل می کند، قابل مدیریت است. 
از آنجایی که این خوابگاه در سطح خیابان واقع شده است، تعامل کنجکاوانه ای را با افرادی که از آن عبور می کنند فراهم می کند.
2. رستوران (منطقه اجتماعی)
در اول فضایی برای تعامل اجتماعی ایجاد شد. دارای منظره ممتاز لذت بخش از رودخانه و شهر.
از آنجایی که این منطقه یک فضای باز بزرگ بود، می‌خواستیم عناصری ایجاد کنیم که بتواند حس تنوع فضاها را بدون ایجاد محفظه‌های جدید ایجاد کند - مانند 2 بالکن داخلی/خارجی، ساختار مرکزی آشپزخانه و بار یا صحنه و آثار هنری روبروی آن. 
3. ساختمان فنی
این ساختمان جدید در قسمت پشتی اصلی ساخته شده است تا بتواند فضاهای فنی متعددی را که مورد نیاز بود در خود جای دهد و همچنین دسترسی مستقلی را از طریق تمامی طبقات اصلی ساختمان ایجاد کند.
نتیجه نهایی، حفظ معماری اصیل با معرفی عناصر معماری جدید است که فضایی منحصر به فرد را با تمرکز بر ارائه یک تجربه تئاتری و شخصی برای مهمان و مشتری ایجاد می کند.

  • شابیات روطان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی