مفید وردپرس

امروز رهبران ائتلاف مجدداً در دبیرخانه دیدار می کنند تا درباره مدارس

شابیات روطان | دوشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۰۶:۳۸ ق.ظ

امروز رهبران ائتلاف مجدداً در دبیرخانه دیدار می کنند تا درباره مدارس
امروز رهبران ائتلاف مجدداً در دبیرخانه دیدار می کنند تا درباره مدارس در بحران کرونا صحبت کنند. به ویژه رقم سازی هیچ پیشرفتی ندارد. چرا واقعاً؟

توسط ساندرا استالینسکی ، tagesschau.de

کلاس سیزدهم ، دوره زیست شناسی پیشرفته در Max-Beckmann-Oberschule در برلین-Reinickendorf. سه یا چهار دانش آموز هر کدام یک تبلت مشترک دارند. همانندسازی DNA بر اساس برنامه است.

این که دقیقاً چگونه کار می کند درک آن آسان نیست. معلم زیست شناسی لوکاس نیمایر از یک فیلم توضیحی استفاده می کند. اما بدون متن دانش آموزان باید آن را بنویسند و سپس یک تفسیر صوتی روی فیلم ضبط کنند.

آنچه در گذشته با استفاده از نمودارهای فردی کمی دشوار بود ، به سرعت در فیلم گرافیکی متحرک نشان داده می شود. به هر حال ، دانش آموزان همچنین می آموزند که چگونه یک ویدیو را برای موسیقی تنظیم کنند.

معلم زیست شناسی لوکاس نیمایر در دوره پیشرفته خود با تبلت کار می کند گالریبا برنامه ریزی خوب می توان کارهای زیادی انجام داد: معلم زیست شناسی لوکاس نیمایر در دوره پیشرفته خود با تبلت کار می کند
40 MacBook ، 75 تبلت و دو اتاق کامپیوتر
نیمایر از محتوای دیجیتال مانند این اغلب در کلاس های زیست شناسی در دبیرستان استفاده می کند. او می گوید ، بسیاری از موارد را می توان با آن بهتر توضیح داد. همه کلاس ها نمی توانند همزمان از دستگاه ها استفاده کنند ، اما با برنامه ریزی خوب می توان کارهای زیادی را انجام داد. در هر کلاس برای هر 1000 دانش آموز حدود 40 MacBook ، 75 تبلت ، دو اتاق کامپیوتر مجهز به دستگاه های تلفن همراه و تعداد زیادی دستگاه مجزا وجود دارد.

این بدان معنی است که Max Beckmann Oberschule باید تقریباً در میان مدارس آلمان قرار داشته باشد. این ایالت هیچ اطلاعاتی در مورد تجهیزات دیجیتالی مدارس ندارد ، بنابراین مقایسه آنها دشوار است. اما یک تحقیق WDR از 4000 مدرسه در نوردراین-وستفالن سرنخ هایی را ارائه می دهد . بر این اساس ، به طور متوسط ​​9.6 دانش آموز باید یک میز کار در NRW به اشتراک بگذارند. حتی 12.8 نفر روی یک تبلت هستند. لپ تاپ با 30.2 نفر در هر دستگاه کمترین است.

در بحران کرونا همه چیز از دست رفته بود
به خصوص در قفل شدن مربوط به تاج نشان داده شده است که مدارس آلمان در زمینه رقمی سازی کارهای زیادی انجام می دهند. نه دستگاههای جامعی برای آموزش دیجیتال وجود داشت و نه سیستم عاملهای پیچیده یادگیری یا مفاهیم آموزشی. حتی در خانه ، بسیاری از دانش آموزان به دسترسی کافی به اینترنت و دستگاههایی که می توانند با آنها به طور معنی داری در آموزش در خانه شرکت کنند ، دسترسی ندارند.

با این حال ، کمبود پول وجود ندارد. مدرسه DigitalPact تقریباً یک سال و نیم پیش با دولت فدرال پنج میلیارد یورو بودجه برای پیشبرد دیجیتالی شدن در اختیار دولت های فدرال قرار گرفت. خود کشورها 500 میلیون یورو دیگر نیز در اختیار دارند. یک میلیارد دیگر به دلیل بحران کرونا اضافه شده است: 500 میلیون یورو از این مبلغ برای دستگاه های تلفن همراه برای آموزش در خانه و 500 میلیون یورو برای مدیریت سیستم های رایانه ای مدارس.

یک دانش آموز در کلاس با یک تبلت مخصوص کار می کند |  منبع تصویر: dpa
مدارس آلمان

"رهبر در یادگیری دیجیتال"
Kerres ، پژوهشگر آموزش ، می گوید DigitalPakt Schule یک سال و نیم وجود داشته است ، اما آلمان هنوز بسیار عقب است. | 20/8/2020

فقط بخشی از بودجه فراخوانده شد
اما تاکنون مقدار کمی از این پول به مدارس رسیده است. تا تاریخ 30 ژوئن ، فقط 15.7 میلیون نفر وارد ایالت های فدرال شده بودند. پس از یک سال و نیم از DigitalPact ، فقط بخش کوچکی از بودجه. از این گذشته ، 242 میلیون مورد دیگر قبلاً برای کاربردهای پروژه تأیید شده است. اما حتی یک یورو هم به برخی از ایالت های فدرال نرفته است. به گفته معاون حزب FDP کاتجا سودینگ ، یک نتیجه موقت "فاجعه بار" ، که "عدم جاه طلبی وزیر آموزش و پرورش کارلیچک" را نشان می دهد.

چرا همه اینقدر آهسته پیش می رود؟ ظاهراً اپیدمی تاج تا حدودی مقصر است. به گفته وزارت آموزش و پرورش ، به دلیل اقدامات فوری لازم در مدارس ، فرایندهای برنامه ریزی برای اقدامات از مدرسه DigitalPact باید به تعویق می افتاد. به روشی خاص ، یک پارادوکس: همه گیری به ویژه فوریت دیجیتالی شدن مدارس را بیش از هر زمان دیگری نشان داد.

برنامه ها بیش از حد بوروکراتیک است
مانع دیگری که بارها و بارها به آن اشاره می شود: روش های کاربردی برای پیمان دیجیتال بسیار بوروکراتیک و پیچیده است. قبل از اینکه پول از دیجیتال پکت سرازیر شود ، ابتدا مدارس باید "مفهوم آموزش رسانه" را به مرجع مدرسه ارائه دهند ، در آن توضیح داده شود که دقیقاً به چه چیزی نیاز دارند و قصد دارند با این پول چه کاری انجام دهند. یک نیاز قانونی: از آنجا که تجهیز مدارس به استخرهای تجهیزاتی که استفاده از آنها هیچ مفاهیم آموزشی ندارد و حتی ممکن است تعمیر و نگهداری آنها تضمین نشده باشد منطقی نیست. اما نوشتن و تأیید چنین مفاهیمی زمان می برد.

با این حال ، به نظر نمی رسد که در منطقه برلین رینیکندورف این مشکل باشد. به زودی 99 درصد مفاهیم رسانه ای وجود دارد ، می گوید بریتا تیدمرز از بازرسی مدرسه. به نظر می رسد در برلین بزرگترین مانع عدم دسترسی باند پهن است.

دانش آموز از طریق کامپیوتر یاد می گیرد |  منبع تصویر: dpa
رقمی سازی در مدارس

خیلی آرومه
از سال گذشته به دولت فدرال اجازه داده شده است که در امر آموزش سرمایه گذاری کند - اما تاکنون اتفاق کمی رخ داده است. | 20/8/30

حتی یک لپ تاپ از صندوق های DigitalPakt
زیرا بودجه حاصل از DigitalPact در چندین مرحله جریان می یابد: ابتدا باید یک سرور قدرتمند پیدا شود. سپس شبکه ساختاری (LAN) و WLAN باید تضمین شوند. و فقط در این صورت است که بودجه برای سخت افزارهای تعاملی مانند تخته های سفید به عنوان مثال جریان می یابد و فقط در انتهای دستگاه های تلفن همراه مانند لپ تاپ ها و تبلت ها جریان دارد.

همانطور که نمونه ماکس بکمن اوبرشول نشان می دهد ، این می تواند مدتی طول بکشد. این مدرسه 408،000 یورو از طریق DigitalPact دریافت می کند. اما حتی اگر کانسپت رسانه ای آنها از همان ابتدا موجود بود ، هنوز حتی یک لپ تاپ از صندوق های DigitalPakt وارد نشده است. با این حال ، DigitalPact در درجه اول برای تجهیز به دستگاه ها در نظر گرفته نشده بود. برای هر مدرسه حداکثر 25000 یورو در دسترس است. به هر حال تعداد زیادی از دانشجویان را نمی توان با آن تأمین کرد.

این مدرسه سرور جدید مورد نیاز خود را خیلی سریع دریافت کرد. بعد از آن شرکتی آمد که تجهیزات فنی این مدرسه را بررسی کرد ، مدیر مدرسه ماتیاس هولتمن می گوید. هولتمن می گوید: "کابل کشی ما خیلی قدیمی است ، باید کاملاً تعویض شود." این مدرسه از این واقعیت که سالها پیش در نقاط دسترسی WLAN سرمایه گذاری کرده است ، بهره می برد ، زیرا هنوز هم می توان از آنها استفاده کرد. اما در حال حاضر وقتی شبکه های زیادی به طور هم زمان به آن دسترسی پیدا می کنند ، شبکه خراب می شود. کابل کشی برای مقدار زیادی داده کافی نیست. شرکت شبکه سازی این مدرسه برآورد هزینه ای را ارائه داده است که هم اکنون توسط این منطقه در حال بررسی است.

شرکت های بسیار کمی برای گسترش شبکه
اما برلین 900 مدرسه دارد. و فقط تعداد معدودی از شرکت ها هستند که این خدمات را ارائه می دهند. علاوه بر این ، همه چیز باید مطابق با قانون پیچیده خرید عمومی اروپا مناقصه شود. این دلیل دیگری است که برلین هنگام اتصال مدارس خود به اینترنت پرسرعت عقب است.

اما قبل از اینکه ارتباطات با شبکه مربوطه در مدارس در دسترس باشد ، هیچ دستگاهی از DigitalPakt خریداری نمی شود. از نظر مدیر مدرسه هولتمن ، این یکی از توضیحات این واقعیت است که DigitalPact به کندی پیش می رود. او در حال آماده سازی این واقعیت است که مدت زمان زیادی طول خواهد کشید تا ماکس بکمن اوبرشول تمام اعتبارات مورد نیاز خود را به پایان برساند. در این بین او خود به خرید تجهیزات مشغول است. از این گذشته ، با بخشی از بودجه سالانه ، او می تواند خودش تصمیم بگیرد که برای چه چیزی از آن استفاده کند.

دانش آموزان در کلاس با قرص |  منبع تصویر: dpaگالریبحران کرونا فرصتی برای رقمی سازی مدارس است - اما همیشه به سرعت کافی پیش نمی رود.
وجوه ویژه کرونا سریعتر می رسند
بودجه اضافی در بحران کرونا همچنین نشان می دهد که تحرک در این موضوع بیشتر از آنچه در نگاه اول به نظر می رسد وجود دارد: به 24 دانشجوی بی بضاعت از ماکس بکمن اوبرشول قرص هایی داده شد که می توانند از محل بودجه ویژه سنای برلین در خانه بگیرند. توزیع بیشتر قرص ها برنامه ریزی شده است.

به نظر می رسد 500 میلیون یورو بودجه فوری فدرال برای وسایل مدرسه در بحران کرونا نیز با سرعت بیشتری توزیع می شود. بودجه کامل این برنامه قبلاً برای پنج ایالت فدرال تصویب شده است ، همانطور که بررسی "Süddeutsche Zeitung" در میان وزارتخانه های آموزش نشان می دهد.

علاوه بر این ، برلین و بسیاری از کشورهای دیگر پیش پرداخت های مالی برای زیرساخت های فناوری اطلاعات را انجام داده اند. آمار DigitalPact به تنهایی لزوماً برای وضع موجود معنی دار نیست.

از این گذشته ، یک چیز مسلم است: بحران کرونا باعث افزایش رقمی سازی مدارس می شود. اینکه آیا سرعت برای دانشجویان آلمان برای عبور از این بحران کافی خواهد بود یا خیر.

  • شابیات روطان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی