مفید وردپرس

اعتصاب هشدار دهنده چه کسی می تواند ضربه بزند

شابیات روطان | دوشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۰۶:۴۰ ق.ظ

پس از مذاکرات ناموفق در معاملات جمعی ، خدمات عمومی اعتصابات هشدار دهنده را اعلام کرده است. مراکز مراقبت روزانه ، استخرها یا دفاتر کار می توانند هفته آینده به صورت روزانه تعطیل شوند. چه محدودیتی اکنون باید انتظار داشت.

چرا اعتصاب می شود؟
از آنجا که دور دوم مذاکرات جمعی با کارفرمایان عمومی ناموفق بود ، اتحادیه ها می خواهند فشار را افزایش دهند. Ver.di خواستار افزایش هزینه خدمات عمومی 4.8 درصد اما حداقل 150 یورو برای مدت دوازده ماه است. پاداش کارآموزان باید 100 یورو افزایش یابد ، مقررات بازنشستگی جزئی باید بهبود یابد و ساعات کار در شرق با حقوق غرب مطابقت داشته باشد. 

اکنون در کجا باید اعتصابات هشدار دهنده صورت گیرد؟
مراکز مراقبت روزانه ، بیمارستان ها ، دفاتر نظم عمومی یا خدمات نگهداری راه ها تنها چند زمینه اعتصاب و در نتیجه محدودیت است. هزاران پروفایل شغلی مختلف در خدمات عمومی وجود دارد. در اینجا ، در میان دیگران ، مربیان ، رانندگان اتوبوس ، کارمندان حمام ، آتش نشانان ، پرستاران ، کارمندان اداری ، پرستاران سالمندان ، فاضلاب ، جنگلبانان و پزشکان کار می کنند. هیچ یک از این مناطق از همان ابتدا از اعتصاب مستثنی نیستند. والدین کودکان کوچکتر می توانند به همان اندازه تحت تأثیر قرار بگیرند ، به عنوان مثال ، کاربران جاده در خیابان های شهری. در آخرین دور معامله جمعی در سال 2018 ، اعتصابات هشدار دهنده گسترده زندگی صدها هزار والدین ، ​​مسافران و مسافران را برای روزها دشوار کرد.

علامتی از طرف ver.di نوشته شده است "امروز هشدار می دهد اعتصاب" |  منبع تصویر: dpa
خدمت عمومی

اعتصاب از روز سه شنبه آغاز می شود
در اختلاف معاملات جمعی بر سر خدمات عمومی ، دو دور مذاکره نتیجه ای به همراه نداشت. | 20/9/2020

چه زمانی می توان اعتصاب کرد؟
این در روزهای سه شنبه در برخی مناطق آغاز می شود. اتحادیه ها جزئیات بیشتری را مرحله به مرحله ارائه می دهند.

موج وسیع اعتصابات چه مزایایی دارد؟
تضادهای عظیم بین دو طرف. در آغاز دور دوم مذاکرات ، ارشد شهردار لونبورگ ، شهردار لونبورگ ، گفت: "ما از یکدیگر فاصله داریم." فرانک ورنکه ، رئیس Ver.di ، پس از آن در مورد یک رفتار رسوا ، یک تاکتیک تأخیر و یک سو تفاهم از جدی بودن وضعیت با کارفرمایان شهرداری صحبت می کند. بیماری همه گیر کرونا نیز دلیلی برای خودداری از اعتصاب ها نیست. ورنکه گفت: "اعتصابات در درجه اول به این معنی است که کار متوقف می شود."

اعتصاب کنندگان در سلتاو ، نیدرزاکسن (بایگانی) |  منبع تصویر: dpa
سیاست تعرفه در سال کرونا

تحت تعقیب: سازش های انعطاف پذیر
در کرونا سال 2020 ، سیاست تعرفه نیز تحت تأثیر همه گیر است. | 19.09.2020

چه چیزی به نفع اعتصاب های نسبتاً ملایم است؟
محافظت از عفونت. اتحادیه ها نمی خواهند بدون حفظ فاصله ، تظاهرات خیابانی برگزار کنند. و استراتژیست های اتحادیه های صنفی محاسبه می کنند که پس از تعطیلی مهد کودک در بهار ، به دلیل اختلاف دستمزد ، بسیاری از والدین درک چندانی از امکانات بسته ندارند. به عنوان یک اقدام پیشگیرانه ، طرف اتحادیه اطمینان می دهد که مراکز مهد کودک بیش از یک یا دو روز در یک بار اعتصاب نمی کنند. در خدمات بهداشتی ، از جمله موارد دیگر ، بسیاری از کارمندان اخلاق کار را نیز به ویژه در مواقع بحرانی قوی می دانند - بنابراین اعتصابات هشدار دهنده در وسط بیماری همه گیر می تواند برای بسیاری از کارمندان دشوار باشد.

بحث های چانه زنی جمعی برای افراد تحت تأثیر چه اهمیتی دارد؟
فوری مثال 2018: سه مرحله افزایش تا 1 مارس 2020 برای آخرین دور درآمد تاکنون توافق شده است. در اولین گام ، یک جمع کننده زباله در بالاترین سطح حقوق ماهانه 82 یورو بیشتر یعنی 2712 یورو دریافت کرد. یک وکیل در گروه حقوق 13 ، درآمد خود را 160 تا 5683 یورو افزایش داد.

کارمندان دویچه پست در اعتصاب هشدار دهنده اتحادیه وردی در هانوفر شرکت می کنند.  |  منبع تصویر: dpa
خدمات پستی آلمان

اخطارهای اخطار در چندین مکان
مذاکرات جمعی در دویچه پست تاکنون ناموفق بوده است. | 09/10/2020

محور اصلی مذاکرات چه کسی است؟
کارمندان بیمارستان ها ، بانک های پس انداز و فرودگاه ها ، که برای آنها مذاکره نیز در دورهای ویژه برون سپاری شده انجام می شود. به عنوان مثال ، برای کارمندان فرودگاه ، ver.di هدف ایجاد یک توافق نامه تجدید ساختار یا اضطراری است. زیرا در اینجا خطر اخراج در مقیاس وسیع وجود دارد.

بعدی چیست؟
وزیر کشور فدرال ، هورست سیهوفر از پیشنهاد کارفرمایان برای دور سوم مذاکرات خبر داد. این برنامه برای 22 و 23 اکتبر برنامه ریزی شده است. به نظر می رسد این روزها انتظار توافق است. گفتگوها نیز ممکن است شکست بخورد. سپس داوری فرا می رسد - یا احتمالاً اعتصابات منظم در پی خواهد داشت.

https://www.tagesschau.de/inland/faq-warnstreiks-oeffentlicher-dienst-101.html

 

  • شابیات روطان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی